سایت اصلی تربیت مدرس صدیقه کبری
به وبلاگ تربیت مدرس صدیقه کبری سلام الله علیها خوش آمدید.
لطفا جهت مشاهده سایت اصلی تربیت مدرس کلیک کنید
با در نظر گرفتن ويژگي سني كودكانمان فلسفه ي حجاب را براي آنان بازگو كنيم.
دوربین های مدار بسته ای در زندگی ما نصب شده اند؛
چه بخواهیم و چه نخواهیم !!
هرکس باور کند که این دوربین ها در زندگی اوست و در حال فیلمبرداری است ، گناه نخواهد کرد.
.
دوربین اول: خود خداست .
آیه چهاردهم ازسوره ی علق:
أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى؛ آیا نمیدانند که خدا آنها را نگاه میکند!
چقدر دوستمون دارند!!!!
آمریکا تقریبا چهار برابر ایران جمعیت داره، ۹۰٪ ماهواره های دنیا در اختیار آمریکاست، مردم آمریکا به دولتشون مالیات میدن اما برای استفاده از ماهواره باید پول پرداخت کنن،
آقا نگران هستند!!
فیلم محمد رسول الله(ص)
بزرگترین فیلم تاریخ سینمای ایران در حالی هفته گذشته به اکران عمومی درآمد که با استقبال و مخالفت برخی نهادهای رسمی در کشورهای عربی روبرو شد.
اگر مي خواهيد به طور خلاصه و منسجم؛ حربه دشمن براي خراب كردن دين و دنياي خانواده هاي مسلمان را در يك نگاه ببينيد تصوير را با دقت مطالعه نماييد
گمنامی در شبکه های اجتماعی بویژه اپلیکیشن های موبایلی این جرات را به مجرم می دهد تا براحتی دست به شایعه سازی بزند و در نهایت وصف این جمله گردد” کی بود کی بود ؟ من نبودم!
شایعه سازی در فضای مجازی حکایت این روزهای شبکه های اجتماعی است. ادعای های کذب و انتشار اخبار یا انتصاب سخنانی به اشخاصی که گاها حتی روحشان هم از آن خبر ندارد. وضعیت فعلی مشخص می کند که شایعه پراکنی روگار سنتی خود را پشت سر گذاشته و از قالب سنتی جایش را به قالبی مدرن با سرعت انتشار فرا تر داده است تا بتواند قشر عظیم تری را در بر بگیرد و متاسفانه زودباوری کاربران اینترنت، واتسآپ، وایبر، تانگو و… باعث گسترش
آسوده بخوابيد يمن در خون است
اگر طعم بمباران شهر ها در هشت سال دفاع مقدس را فراموش نكرده باشي ؛ حال و روز امروز يمني ها را درك خواهي كرد
حمله اخیر عربستان به یمن که مبتنی بر حملات شدید، گسترده و پرتلفات هوایی است؛ هدف اصلی آن سلب اراده مقاومت از طرف مقابل است.
دانلود کلیپ بسیار زیبا درباره یمن با صدای حاج میثم مطیعی
علی محمد مودب، شاعر توانمند کشورمان در وبلاگ عاشقانههای پسر نوح شعری را در حمایت از مردم مظلوم یمن منتشر کرده است:
جنگ های نیابتی در یمن
در پست های قبل بهانه های ابلهانه عربستان برای حمله به یمن چنین اعلام شده است:
چرا کشورهای حاشیه ی خلیج فارس بر دفاع از حملات غیر انسانی، همچنان پافشاری می کنند؟
آن ها ادعا می کنند که منصور الهادی رییس جمهور قانونی یمن است و باید توسط یمنی ها با همین عنوان پذیرفته شود.
عربستان و آمریکا در یمن چه می خواهند؟
یمن که روزی حیاط خلوت عربستان بود، این روزها تبدیل به کابوس شده است.
بیداری اسلامی، واقعیت بحران یمن
دلایل مختلفی از سوی تحلیل گران و شبکه های خبری برای بحران یمن ذکر شده است:
شعار انصارالله یمن چیست؟
از آن روزگاران که رسول خدا (ص) بوی بهشت را از سوی یمن استشمام می کرد تا امروز که از یمن بوی باروت و خون به مشام می رسد، شعار همه آزادگان جهان ندای توحید و عدالت و ستیز با ستم و مستکبران بوده است.
انصارالله (حوثی ها) که هستند و چه افکاری دارند؟
سید حسین بدرالدین حوثی و عبدالملک بدرالدین حوثی رهبر معنوی «جنبش انصارالله»- حوثی ها
شاید به صراحت بتوان گفت جنجال فعلی یمن هم اکنون بر سر حوثی ها و افکار و خواسته های آنان است.
سید حسین حوثی رهبر اصلی جنبش انصار الله و رهبر سیاسی و فکری زیدی ها در یمن است. وی مذهب فرقه ی جارودیه را دارد.
گر در یمنی چو با منی پیش منی
« اویس قرنی» ملقب به «سیّد التّابعین» و از اصحاب با وفای حضرت علی (ع) از چهره های سرشناس تاریخ صدر اسلام و از اهالی یمن بود.
اویس به دلیل پرستاری از مادر پیرش موفق به زیارت ظاهری حضرت محمد(ص) نشد، ولی پیامبر او را «نَفَسُ الرّحمان» نامید و فرمود « من از سوی یمن بوی خدا می شنوم».
قبیله هِمدان
اگر نگاهی به تاریخ یمن یا همان قبیله هِمدان بیاندازیم متوجه می شویم که اهالی یمن نقش مهم و تأثیر گذاری در تاریخ اسلام داشتند. یمنی ها به واسطه حضرت علی(ع) مسلمان شده و از رهروان ایشان شدند.
یمن کجاست؟ و در جهان اسلام چه موقعیتی دارد؟
یمن کشوری در جنوب غربی آسیا است که از شمال به عربستان سعودی و از شرق به عمان و از جنوب به خلیج عدن و دریای سرخ محدود است و مساحتی به وسعت یک سوم ایران دارد.
سرزمین شیعیان فراموش شده کجاست؟
میدانید سرزمین شیعیان فراموش شده کجاست!
نام آن را زیاد نشنیده اید. راهنمایی می کنم، عقیق اش معروف است!
درست حدس زدید: «یمن»
جهت کسب اطلاعات بیش تر به این آدرس مراجعه کنید
تقلّبک في الساجدين (سوره شعراء آيه 219) ابن عباس در تفسير آيه شريفه فوق گويد:” پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله در صلب پيامبران بود و از هر کدام به ديگري منتقل مي شد تا آنکه مادرش او را به دنيا آورد.” (تفسير ابن ابي حاتم، ج 9، ص 2828 حديث شماره 16029،؛ تفسير الدرالمنثور، ج 6، ص 298)
در حديث ديگري آمده است که ابن عباس وقتي در مورد آباء و اجداد رسول خدا از آنحضرت سوال نمود، پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله فرمود: ” من در صلب پيامبران بودم، هرگز کسي از آباء و اجداد من مرتکب فحشاء نشدند. خداوند مرا از صلب پاکان به رحم پاکان منتقل مي نمود، انسانهايي که وارسته و مهذب بودند در هر دوره و نسلي در صلب بهترين آنان بودم.” (تفسير الدرالمنثور، ج 6، ص 298)
از اين روايت و امثال آن استفاده مي شود که رسول خدا هرگز در صلب افراد کافر و غير مومن و گنه کار
حجتالاسلام والمسلمین «سعید بهمنی» رئیس گروه علوم قرآنی مرکزفرهنگ و معارف قرآن در گفتوگو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس در خصوص جایگاه مسئله لعن کردن ظالمان در آموزههای قرآنی، عنوان کرد: قرآن کریم در ۳۶ آیه مفهوم «لعن» را آورده است. در این آیات، به ترتیب؛ خدای تعالی، فرشتگان، همه مردم و لاعنان به عنوان لعنتکنندگان برشمرده شدهاند. وی به برخی از عوامل استحقاق لعن اشاره کرد و اظهار داشت: کفر به معنای کتمان آیات نازل شده الهی، دروغگویی، ظلم، تحریف کلام الهی، نقض میثاق الهی، بندگی طاغوت، اظهارات باطل درخصوص خداوند متعال، عصیان و تعدّی، نفاق، افترا بر خدای تعالی، استکبار در برابرفرمان خدای تعالی، تهمت به افراد پاکدامن، پیشوایی و هدایت دیگران به سوی آتش جهنم، بتپرستی، اذیت کردن پیامبر اکرم(ص)، ترساندن آحاد جامعه اسلامی از دشمن به واسطه شایعات، قطع رحم، ارتداد و شرک، مهمترین عوامل لعن در آیات یادشده هستند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ارتباط با مشروعیت لعن توضیح داد: این سخن خداست که در شماری از آیات زمینههای استحقاق لعن را بیان کرده است. چگونه میتوان «لعن کردن» را به طور مطلق نفی کرد در حالی که نفی این حقیقت قرآنی به طور مطلق، به منزله نفی قرآن کریم است. وی پدیده «لعنت» را یک سنّت الهی برشمرد و گفت: لعنت، در مواردی تخلفناپذیر بوده و هیچ کس یارای دفع یا رفع آن را ندارد. به طوری که خدای تعالی در آیه ۵۲ سوره «نساء» به پیامبر اکرم(ص) هشدار داده است که: «أُولَئِکَ الَّذِینَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ وَمَنْیَلْعَنِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ نَصِیرًا»؛ آنان کسانىاند که خدا از رحمت خویش دورشان ساخته است و هر که را خدا از رحمت خود دور سازد هرگز براى او یاورى نخواهى یافت. لذا این بدان معنا است که اگر کسی مشمول لعنت الهی شد، هیچ کس نمیتواند به یاری او برخیزد.
حجتالاسلام بهمنی در پاسخ به چگونگی موضعگیری اسلام در برابر مؤمنان و کافران تصریح کرد: اسلام مانند برخی ادیان و مذاهب یکسویه، سِلم کلی نیست؛ بلکه اسلام عزیز که دین حقیقی در نزد خدای تعالی است مقابل هریک از اهل حق یا باطل موضعگیری متفاوت و به فراخور آن دارد. وی ادامه داد: به افرادی که در مسیر حق، توحید و دین اسلام قراردارند بشارت داده میشود که در زندگی دنیا و آخرت از پاداش الهی برخوردار خواهند شد. همچنین به آنها که حق را دریافته ولی آن را نمیپذیرند، هشدار داده میشود که عذاب الهی را خواهند چشید و این یکی از مصادیق گرفتار شدن به لعن الهی است. بدین معنا که از رحمت الهی منع خواهند شد. *
ادامه۹۳: و قال ع:«لا یقولن أحدکم اللهم إنی أعوذ بک من الفتنة- لأنه لیس أحد إلا و هو مشتمل على فتنة- و لکن من استعاذ فلیستعذ من مضلات الفتن- فإن الله سبحانه یقول- و اعلموا أنما أموالکم و أولادکم فتنة- و معنى ذلک أنه یختبرهم- بالأموال و الأولاد لیتبین الساخط لرزقه- و الراضی بقسمه- و إن کان سبحانه أعلم بهم من أنفسهم- و لکن لتظهر الأفعال التی بها یستحق الثواب و العقاب- لأن بعضهم یحب الذکور و یکره الإناث- و بعضهم یحب تثمیر المال و یکره انثلام الحال قال الرضی- و هذا من غریب ما سمع منه فی التفسیر»
حدیث این بود که هیچکدام از شما بطور مطلق از فتنه استعاذه نکنید، بلکه فتنه مشروط و یا چیز خاصی از فتنه را پناه ببرید چون فتنه امری است که برای همه است و لازمه حضور ما در این دنیا فتنه است. «لانه لیس احد الا و هو مشتمل على فتنه» کسی نیست مگر اینکه آزمون و فتنه ای دارد. کسی که می خواهد طلب پناه جوئیی بکند از خدای تعالی، استعاذه کند از مذلات فتنه ، ازگمراهی فتنه. خدای متعال فرمود: «واعلموا انما اموالکم واولادکم فتنه» اموال و اولاد شما فتنه هستند، ما از نفس اولاد و اموال به خدا پناه نمی بریم. از اینکه اینها باعث گمراهی باشند، و اینها در مواردی باعث گمراهی هستند.
« و معنى ذلک أنه یختبرهم- بالأموال و الأولاد…« معنای این آیه این است که خدا می آزماید ما را با اموال و اولاد و دارایی « لیتبین الساخط لرزقه- و الراضی بقسمه» خدا می خواد روشن کند چه کسی راضی به قسمت هایی که از خدا دریافت می کند و چه کسی ناراضی است و خشم دارد. «و إن کان سبحانه أعلم بهم من أنفسهم» ممکن است شما بپرسید که خدای تعالی که می داند چه کسی راضی و چه کسی ناراضی و خشمگین از قسمت است، اعلم از انسان است «لکن لتظهر الأفعال التی بها یستحق الثواب و العقاب» خدای تعالی می خواهد اعمالی که باعث ثواب و عقاب هستند در انسان پدیدار بشود. یعنی اگر انسان هیچ کار هم نمی کرد خدای تعالی می دانست چه کسی راضی و چه کسی ساخط است. اما خدا می خواهد این اعمال در انسان که حاکی از رضایت و اعمال دیگر در انسان ظاهر بشود. معلوم بشود
صفحات: 1· 2
قال الله تعالی فی کتابه: “لقد جاء کم رسولٌ من انفسکم عزیزٌ علیه ما عنتم حریصٌ علیکم بالمومنین رئوف رحیمٌ”
اگر بخواهیم معنای ظاهری را در نظر بگیریم این آیه شریفه می فرماید: پیامبر بشری است مثل شما؛
هرکسی یک اندام ظاهر دارد و یک روح ، یک ظاهر داریم و یک باطن، پیغمبر خدا جسمش مثل جسم ماست، بدنش همانند بدن ماست، (اما روح پیغمبر کجا و روح ما کجا) قرآن می فرماید: “قل انما انا بشرٌ مثلکم"، یعنی اندام ظاهرش مثل شماست، بدن ظاهری شما این است که راه می روید، پیامبر نیز راه می رود، شما به غذا نیاز دارید، پیغمبر نیز به غذا نیاز دارد.
اگر خدا می خواست، می توانست یک فرشته ای را بفرستد، که آن فرشته پیغمبر خدا باشد، اما در آن صورت دیگر الگو برای مردم نبود. پیغمبر باید کسی باشد که نیازهای بدنی اش همانند مردم باشد، عقل داشته باشد، شهوت داشته باشد، نیازهای جسمی و روحی داشته باشد، غضب داشته باشد، تا برای مردم الگو گردد. پس یکی از ویژگی های پیغمبر این است که مثل مردم است. به عبارت دیگر پیغمبر اکرم انسان برتر است نه اینکه برتر از انسان باشد. انسانِ الگو و نمونه است. بنابر این تفاوت اصلی پیامبر با دیگران در مسئله روح و مسائل باطنی است ، اما در مسائل ظاهری پیغمبر خاتم با بقیه تفاوتی ندارد.
زرتشتی ها، جناب زرتشت را پیغمبر خدا می دانند و معتقدند که هیچ گاه زرتشت با یزدان(خدا) رابطه برقرار نگرد. چون معتقدند که جناب زرتشت با بهمن رابطه داشت و بهمن با خدا رابطه داشته و از او وحی می گرفته است. حال اگر به خود زرتشتی ها بگویید این بهمن کیست؟ که به اعتقاد خود زرتشتی ها از زرتشت بالاتر است و از خدا وحی می گیرد؟ و کیست که حلقه واسطه، بین زرتشت و خدا می شود؟ نمی دانند که حقیقت بهمن چیست.
و آن همان چیزی است که ما او را حقیقت محمدی صلی الله علیه و آله می نامیم؛ یعنی آنکه از خدا می گیرد و به زرتشت می دهد پیامبر خدا و پیغمبر خاتم است.
به عبارت دیگر خود پیامبر اکرم فرمودند:"آدم و من دونهُ تحت لوایی” یعنی از آدم تا غیر آدم همه زیر پرچم پیغمبر خاتم هستند. پیغمبر خاتم حلقه واسطه بین خدا و دیگر پیامبران بود. اگر گاهی مثلاً در بعضی صلواتها مثل صلواتهای روز جمعه امام عصر به ابوالحسن ضراب اصفهانی، حضرت ابراهیم مقدم بر پیغمبر اکرم شده است بخاطر جنبه پدری حضرت ابراهیم است نه بخاطر اینکه مقامش بالاتر باشد. اگر گاهی می گوییم “کما صلیت علی ابراهیم و آل ابراهیم” فقط مسئله والد بودن و مسئله پدری حضرت ابراهیم است والا مقام پیامبر اکرم با هیچ کس قابل مقایسه نیست.
والسلام